Verenički prsten sa morganitom – dragulj koji svi kupuju ali o kom se malo priča
Jeste li već čuli za morganit? Ovaj dragi kamen ne tako poznatog ni imena ni izgleda je zapravo postao jako popularan u poslednje vreme, a verujte nam, njegov jedinstveni izgled to svakako opravdava. Vereničko prstenje sa morganitom je doživelo pravi bum među mladim parovima koji za svoju veridbu žele nešto nesvakidašnje, ali opet da može da se meri sa ultimativnim dijamantom.
Ako vas zanima o čemu je reč i kako izgleda ovaj neobični dragi kamen, ili vas generalno zanima nešto više vezano za vereničko prstenje sa ovim draguljem, pogledajte nastavak teksta.
Kakav je kamen morganit?
Morganit predstavlja dragi kamen čija boja varira od najsvetlije roze do koralnih nijansi. Otkriven je 1910. godine na Madagaskaru od strane Džordža F. Kunca, glavnog gemologa u Tifaniju, kao i ličnog gemologa bankara J.P. Morgana. Budući da je ovaj bankar bio strastveni kolekcionar dragog kamenja, Kunc je u njegovu čast novootkriveni dragi kamen nazvao upravo morganit.
Morganit je prema svom heminjskom sastavu zapravo varijanta berila, prozirnog minerala sa heksagonalnom kristalnom rešetkom. Druge najčešće varijante ovog minerala su smaragd i akvamarin, odnosno zeleni i svetlo plavi beril.
Danas je morganit dostupan na dosta mesta, ali naravno, kvalitet nije svuda isti, a nekoliko faktora će biti presudno i kada je u pitnjau kvalitet, i kada je u pitanju boja. Danas je morganit najpopularniji ne-dijamantski verenički prsten posle safira, a i cena mu je mnogo pristupačnija od dijamanta, što je potpuno očekivano. Morganit je u početku bio okružen određenom dozom skepse, pre svega zbog toga što nije toliko izdržljiv kao dijamant, ali i zato što je društvo na neki način uslovilo parove da je dijamant jedina prava opcija ako želite da se obavežete na večnu ljubav.
Da li verenički prsten baš mora da ima dijamant?
I pored toga što dijamant zaista jeste najtvrđi materijal koji postoji u prirodi, činjenica je da je društvo glavno i odgovorno za njegovu popularnost kao najvrednijeg među draguljima. 1888. rudarenje dijamanata je bilo u povoju, pa su cene čak počele da opadaju, zbog čega se nekoliko najvećih kompanija, zainteresovanih prvenstveno za dijamante, organizovalo u zajedičko akcionarsko društvo (De Beers Consolidated Mines) koje je počelo da kontroliše snadbevanje i cenu dijamanata na svetskom nivou.
Na vrhuncu postojanja, De Beers je kontrolisao većinu svetskih zaliha, pri čemu su cene održavali visokim time što su ograničili snadbevanje, što je strategija koja ne samo da je uspela da učini dijamant dovoljno retkim, da njegova potražnja (a i cena) dobije status luksuzne i visoko cenjene imovine.
Svoju popularnost dijamant duguje i oldičnoj marketinškoj kampanji “Dijamanti su zauvek” koja je pre svega poslužila da približi neprocenjivu vrednost i večnu izdržljivost ovog dragulja, ali i da ga poistoveti sa ljubavlju i romansom, zbog čega je i zavladala opšta pomama za vereničkim prstenjem optočenim što većim mogućim draguljem, jer je to automatski bio dokaz večne ljubavi.
Da li je morganit postao direktni suparnik dijamantu?
Ono što je dodatno pomračilo dobru reputaciju dijamanata jesu izveštaji o eksploataciji dece u rudnicima, rudarenje u zonama konflikta, kao i ogroman broj lažnjaka i kopija, koji su ih načinili pristupačnim većini, na uštrb kvaliteta izrade i brušenja. Naravno, sve ovo se može pripisati i određenim kampanjama koje su bile fokusirane upravo na poreklo određenih dragulja, što se kao požar prošilo na dijamante u celosti.
Bilo kako bilo, morganit možda nikad neće biti isto što i dijamant, ali u današnjem vremenu mu definitivno predstavlja konkurenciju, i to na više frontova. Zahvajujući svojoj specifičnoj, nežnoj roze boji, i brušenju koje dovodi prelamanje svetlosti do perfekcije, morganit po svemu predstavlja dragulj koji je u trendu, i koji će to i ostati ako se nastavi potraga mladih nevesti za unikatnim prstenjem koje najbolje odslikava njihovu ličnost, ali i emocije koje će poneti sa sobom u brak.
Naravno, pored unikatnog izgleda, tu je i neuporedivno niža cena, pa osim što je neobičan, morganit je i pristupačan, a tu je i činjenica da je morganit zapravo mnogo ređi od dijamanta, ali njegova obrada i brušenje nisu toliko zahtevni, budući da je mnogo mekši. Dostupan je u više veličina, prema kojima mu i vrednost srazmerno raste ili opada.
Ako i vi želite jedan ovako poseban verenički prsten sa morganitom, posetite našu zlataru Infini, pogledajte naš asortiman i pronađite jedinstveni verenički prsten za sebe, jer ne moraju samo dijamanti da budu zauvek, pošto je sva prilika da je morganit na putu da postane ozbiljna konkurencija i ostalom dragom kamenju, ne samo dijamantu.